Monday, May 2, 2011

63. aku dan orang sekeliling aku yang sementara

FAKTA AKU SEPANJANG HARI
- aku nampak ramai orang muka macam Zahiril Adzim :D
- buku yang aku beli :
1) Koleksi Kertas Peperiksaan Sebenar SPM 2005 - 2010 - Chemistry
2) Koleksi Kertas Peperiksaan Sebenar SPM 2005 - 2010 - Sejarah
3) Pocket Sudoku & Wordsearch
4) Buku & Catatan 'Pada Sebuah Ketentuan' <3
5) Novel 'Pecah' <3
6) Novel 'Contengan Jalanan' <3

Babak 1

aku ; eee. *teruja
Izyan ; awak, kenapa?
aku ; budak tu muka macam Zahiril Adzim *tak tunjuk sesiapa pun
Izyan ; yang mana? pakai baju sekolah eh?
aku ; a'ah. mana awak tahu?
Izyan ; alah kita tahu la wak.
Moi ; kenapa? apa ni? korang cakap pasal apa?
aku ; tade. tu ha budak tu muka dia macam Zahiril Adzim.
Moi ; oh. ada la sikit.
Izyan ; ha bole la.
aku ; cuma dia hitam dan tinggi. pastu tak ada tahi lalat. hehehe.

- situasinya lebih kurang begini la

Babak 2
Lokasi ; R&R Seremban

aku pergi ke kiosk Daily Fresh sebab kat situ tak ramai orang atau mungkin tak ada orang pun. nak makan waffle je la sebab semua kedai ramai orang dan tiada tempat duduk.

aku ; abang, nak.... [belum habis cakap]
abang DF ; eh waffle dah habis. yang tinggal cuma jagung je. [jagung dalam cawan]
aku ; oh yeke? ah tape la. terima kasih. *lalu berpusing
abang DF ; ok. jumpa lagi.
aku ; *menoleh lalu berkata 'insya Allah' dan senyum
abang DF ; *senyum kembali

- haha. aku memang macam ini hari tu. friendly terlebih.

sebenarnya ada beberapa babak yang lain tapi aku malas nak mengingatinya semula. hehe. selamat tinggal :)

No comments: